Wednesday, January 16, 2013

Tips penjagaan Kucing By "Dr.Zahar" .. Cewahhhh !

Runner tido dgn angry bird hijauu :3
ok today I'll tell you about Runner..I mean..meow..I mean cat haha.

Introduction

Kucing ni adalah seekor haiwan yang mempunyai misai.
Misai kucing ni,function dia supaya ia 
kelihatan comel dan manja.xD

Kemudian,kucing ada 4 kaki umtuk berjalan,tapi x ada tangan
untuk makan,so,sbb tu kucing
makan guna mulut, maksud aku kucing makan
melalui mulut terus..faham tak? k hahaha

kucing juga mempunyai sepasang anak mata yang berbentuk mata. 

Ada hidung.Hidung dia warna merah jambuu..

ada kuku..kuku dia lutsinar,haha
maksud aku,jernih..pleaselah,kucing tak pakai  pewarna kuku lah

kucing ada bulu ..kat smua tempat ada bulu -,-

Cara-cara kucing berak..

kucing selalunya berak kat pasir..tak pernah pula
nampak kucing berak kat air.. so sediakan pasir sebelum
dia berak kat mana mana. 
Lepas berak,mesti dia tanam..kalau tak tanam,
maknanya kucing tu 'selfish' !sbb dia seksa korang utk bau ketahian dia xD

Cara-cara kucing tidur

baring mengiring ke kanan ke kiri ..takdenya dia baring guna
tulang belakang..haha

Makanan Kucing

Ikan
Makanan kucing yang ada bentuk ikan lah bentuk ayam lah,
bentuk 4 segi la ,apa lah pon makan
Ayam
Durian
Ais krim

tapi jgn bagi makan ikan pari,nnt bulu dia gugur..

makanan pedas2 pon x bolee, nnt sakit perut ,
amboih pantang larang! :p

Cara mandikan kucing

Mula2 ambil besen,lepas tu  letak air paip biasa,
campur sikit ngan air panas,SIKIT ! jgn letak bnyk,mati melecur kang!
pastu,masukkan sabun(kalau boleh sabun kucing yg bole bunuh kutu) :D

lepas tu panggil kucing korang,suruh mandi.

masa mandi tu,buanglah taik mata dia,taik hidung dia,
kutu-kutu dia..semua la buang

Sensetiviti Kucing

dia akan mengiaw ngiaw macam org gila kalau
korang x bagi dia makan. 

Jangan tarik ekor kucing,nnt dia mengiaw macam kucing.pastu dia
akan terberak-berak 

Jangan bagi dia pakai baju..sbb kucing dah ada
bulu..dia tak bogel la weh -,- 

jgn amik gmbr kucing banyak sangat..nnt dia mati :'( 
kalau korang percaya,tak tahu la aku -..-

Akhir sekali,kalau korang nak ambil gmbr dgn kucing,pastikan
ambil macam gmbr kat bawah ni 

hahahaha ok saya tipu 








No comments:

Post a Comment

thanks for reading